Welkom bij Slaap & zo

de kinder- en babyslaapcoach

Lukt het jullie kindje niet om te slapen en heb je alles geprobeerd, maar niets werkt? Dan ben je hier op de juiste plek! Ik ben Judith Zinken en als gecertificeerd kinderslaapcoach kan ik je helpen om op een zachte, liefdevolle en bewezen manier je kindje te leren slapen. Samen gaan we ervoor zorgen dat iedereen heerlijk kan slapen, want iedereen heeft slaap nodig!

Slaapcoaching

Slapen moet en kun je je kind leren. Eén op de vier kinderen heeft moeite met slapen. Net als lopen, fietsen en zindelijk worden is slapen een vaardigheid. Het ene kind leert deze vaardigheid sneller dan het andere en niet ieder kind kan het zichzelf leren. Als ouder probeer je van alles om je kind te helpen, helaas niet altijd met succes. Slaapcoaching kan dan dé oplossing zijn!

De Gentle Sleep Coach® methode is een liefdevolle, zachte en bewezen manier om je kindje te leren (door)slapen. Bij deze methode hoef je je kindje niet alleen in zijn bedje te laten huilen, maar mag je hem zowel verbaal als fysiek troosten bij het leren slapen.

Werkwijze

Telefonische kennismaking

We starten met een vrijblijvende telefonische kennismaking. Hierin bespreken we kort de slaapproblemen van je kind(eren) waar je tegenaan loopt en er is ruimte voor het stellen van vragen over het coaching traject.

Intake gesprek

Wanneer je na het kennismakinggesprek aangeeft te willen starten met slaapcoaching maken we een afspraak voor een intakegesprek. Dit gesprek vindt plaats bij jullie thuis of indien de afstand te groot is via videobellen.

Voorafgaand aan het gesprek ontvang je een vragenlijst en vraag ik je gedurende 3 dagen een slaaplog bij te houden. Deze vragenlijst samen met een slaaplog geeft mij alvast een beeld van het slaapritme van je kindje.

Tijdens het intakegesprek maken we samen een slaapplan op maat voor jullie kindje(s). Het uitgangspunt van het slaapplan zijn jullie normen en waarden en natuurlijk de doelen die jullie willen stellen. Uiteindelijk moet het plan passen bij jullie gezin en moeten jullie er ook een goed gevoel bij hebben.

Coaching

Na het intakegesprek start de slaapcoaching. De start datum wordt in overleg afgesproken. De duur van het coaching traject is ongeveer 3 weken waarin we regelmatig contact hebben. Indien nodig passen we het slaapplan gedurende het traject aan om de doelen te bereiken.

if you love me make me sleep

Geïnteresseerd? Bel of Mail mij geheel vrijblijvend!

Enkele recensies

Wij werden getipt door iemand die de oproep van Judith op Facebook had gezien. Zij was in opleiding tot slaapcoach en zocht gezinnen om te coachen.

Na met onze zeer slecht slapende zoon van 10 maanden inmiddels alles te hebben geprobeerd dachten we laten we dit als laatste optie nog proberen.

Hadden we dit maar eerder gedaan! Judith heeft ons een stappenplan aangereikt waardoor het slaappatroon van onze zoon na twee-drie weken verbetering liet zien. Gedurende deze weken hadden wij bijna dagelijks contact met haar via telefoon of app. Zij coachte ons op een manier waardoor we hebben doorgezet. Want het is niet makkelijk om na vele maanden van minder slaap je krachten te bundelen om wederom een stap te zetten in verbetering van slaap.

We hielden vol, met vragen konden wij ten alle tijden bij Judith terecht en gaf ons duidelijk en juist advies. Dit alles heeft erin geresulteerd dat onze zoon overdag netjes zijn twee slaapjes doet en de hele nacht door slaapt!

Wij zijn ontzettend blij en dankbaar dat Judith ons heeft willen coachen en willen dan ook iedere slecht slapende ouder(s) en kind aanbevelen met Judith als slaapcoach aan de slag te gaan. Onze zoon maar ook wij hebben onze nachtrust weer terug!

Bjorn & Roanne

Na jaren geworsteld te hebben met slaapproblemen van onze zoon (nu 4 jaar) zijn wij bij Judith terecht gekomen.

Wij hadden onmiddellijk een goed gevoel bij haar.

Ze helpt mee zoeken naar oorzaken en het vinden van oplossingen zonder te oordelen. Dat gaf ons een heel fijn en veilig gevoel.

In overleg hebben we een plan van aanpak gemaakt. De begeleiding van Judith heeft ervoor gezorgd dat wij erg gemotiveerd waren om vast te houden aan het vooropgestelde plan. En met een geweldig resultaat: wij hebben nu een uitgeruste en vrolijke kleuter en hebben zelf onze avond – en nachtrust weer terug.

Verder vond ik het prettig om ook via mail regelmatig tussentijds contact te kunnen hebben. Judith is op deze manier heel dichtbij.

Patty Schoormans

Na 22 maanden met een zeer slecht (in)slapende zoon, waren wij ten einde raad. Judith heeft ons en onze zoon stap voor stap begeleidt om een nieuw slaappatroon te vinden. Na een fijn intake gesprek, waar Judith met veel begrip naar ons verhaal luisterde, zijn we direct gestart met het schema. Na 1,5 week merkten we al duidelijk verschil. Na 2,5 sliep onze zoon in zonder problemen en sliep hij de nacht door! Na enkele weken had onze zoon een terugval en verliep het slapen minder goed, ook toen konden we weer terugvallen op de hulp van Judith. Zij wist ons altijd te motiveren en de extra kracht te geven, zodat we bleven volhouden. Nu bijna een half jaar later, kunnen we nog zeggen dat Judith ons ontzettend goed geholpen heeft. Onze zoon slaapt nu niet alleen goed, hij is ook veel vrolijker en ontwikkeld zich sneller!!!

Rachel Meers

For over a year (our Julius is almost 14 months now) we were waking up at least 8 times per night and going to our son’s room. The super happy boy that we are raising just doesn’t like to sleep, .or he wakes up to control if the parents are around..we thought. We tried many approaches.. Listened to many advises, suggestions.. Tried them in practice…  But we were continuously ending up struggling. And waking up… Maanyyy times per night…(we  – kapot, our son – not that much 🙂 Luckily, as recommended by a colleague, we met Judith. After less than a month of following the sleep coaching program that she set for us to follow, we can definitely state that we see a big progress. Julius is not so dramatic (or zero drama even some days) anymore when the bed time comes. He even “adopted” a bear panda to knuffelen with (before he used to toss all such toys out, mad with them, with us..) prior the sleep..he manages more frequently to fall back to sleep by himself without us coming to his room.. We reduced waking ups per night to magic number 3 (sometimes less)! It does make a difference! Undoubtedly, still left to work on daytime naps, to improve night sleep even more since it still fluctuates.. But now we are confident (regained confidence) that we can handle that! Thanks to Judith for her guidance, her commitment and availability! Especially in the moments of dispair and in general for helping us to sleep better 🙂 For the families that struggle with the same or similar, we would advise not to wait any longer and to contact Judith. She will know how to help you.

Aurelija and Dennis