Slaapcoaching

Slapen kun je je kind leren. Eén op de vier kinderen heeft moeite met slapen. Net als lopen, fietsen en zindelijk worden is slapen een vaardigheid. Het ene kind leert deze vaardigheid sneller dan het andere en niet ieder kind kan het zichzelf leren. Als ouder probeer je van alles om je kind te helpen, helaas niet altijd met succes. Slaapcoaching kan dan dé oplossing zijn!

De kracht van slaapcoaching zit hem daadwerkelijk in de persoonlijke coaching. De basis is het slaapplan, maar het uitvoeren hiervan vergt heel veel discipline en doorzettingsvermogen. Wanneer je vermoeid bent van het niet slapen is dat een uitdaging. Ik kan helpen door jullie mindset positief te houden. Daarbij weet ik als ervaringsdeskundige hoe kinderen kunnen reageren ofwel wat hoort erbij en wat niet.

De Gentle Sleep Coach® methode is een liefdevolle, zachte en bewezen manier om je kindje te leren (door)slapen. Bij deze methode hoef je je kindje niet alleen in zijn bedje te laten huilen, maar mag je hem zowel verbaal als fysiek troosten bij het leren slapen.

Werkwijze

We starten met een vrijblijvende telefonische kennismaking. Hierin bespreken we de slaapproblemen van je kind(eren) waar je tegenaan loopt en er is ruimte voor het stellen van vragen over het coaching traject.

Wanneer je na het kennismaking gesprek aangeeft te willen starten met slaapcoaching maken we een afspraak voor een intakegesprek. Dit gesprek vindt plaats via videobellen. Indien gewenst kan de afspraak ook bij jullie thuis plaats vinden.

Voorafgaand aan het gesprek ontvang je een uitgebreide vragenlijst. Deze vragenlijst geeft mij alvast een beeld van de slaapproblemen van je kindje.

Tijdens het intakegesprek bespreken we het voor jullie kindje op maat gemaakte slaapplan. Het uitgangspunt van het slaapplan zijn jullie normen en waarden en natuurlijk de doelen die jullie willen behalen. Uiteindelijk moet het plan passen bij jullie gezin en moeten jullie er een goed gevoel bij hebben.

Na het intakegesprek start de slaapcoaching. De start datum wordt in overleg afgesproken. De duur van het coaching traject is ongeveer 3 weken waarin we regelmatig (dagelijks) contact hebben. Indien nodig passen we het slaapplan gedurende het traject aan om de doelen te bereiken.